Publications
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aureli, selena; del baldo, mara, Anticipating and Assessing CSR within ISO 26000 implementation. The experience of the Camst Cooperative (Italy), in: ISO 26000 – A standardized View on Corporate Social Responsibility. Practices, Cases and Controversies, Vienna, Springer, 2019, pp. 115 - 136 [Chapter or essay]
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Simone Fanelli; Antonello Zangrandi; Federica Bandini; Laura Mariani, Performance Management e risorse umane nel settore pubblico: caratteristiche e tendenze evolutive, Milano, Giuffrè Francis Lefebvre spa, 2019, pp. 122 (COLLANA DI RICERCHE AZIENDALI). [Research monograph]
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F Raggiotto, D Scarpi, MC Mason, Faster! More! Better! Drivers of upgrading among participants in extreme sports events, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2019, 102, pp. 1 - 11 [Scientific article]
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Mura, Matteo; Longo, Mariolina; Domingues, Ana Rita; Zanni, Sara, An Exploration of Content and Drivers of Online Sustainability Disclosure: A Study of Italian Organisations, «SUSTAINABILITY», 2019, 11, pp. 1 - 24 [Scientific article] Open Access
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Pizzi, Gabriele; Scarpi, Daniele, The year of establishment effect on brand heritage and attitudes, «THE JOURNAL OF CONSUMER MARKETING», 2019, 36, pp. 827 - 834 [Scientific article]
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Aleti T.; Pallant J.I.; Tuan A.; van Laer T., Tweeting with the Stars: Automated Text Analysis of the Effect of Celebrity Social Media Communications on Consumer Word of Mouth, «JOURNAL OF INTERACTIVE MARKETING», 2019, 48, pp. 17 - 32 [Scientific article]
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C.Travaglini, R.Medei, Dal percorso diagnostico-terapeutuco al costo "teorico" della gestione itegrata del diabete di tipo 2, in: Epidemiologia e impatto clinico, economico e organizzativo del diabete in Emilia-Romagna. Compendio delle attività di ricerca 2016-2018, Bologna, Regione Emilia Romagna, 2019, pp. 44 - 52 (DOSSIER - REGIONE EMILIA ROMAGNA) [Chapter or essay]
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Carlotta del Sordo, Massimo Fornasari, Rebecca L. Orelli, Power and Discipline: The Role of Accounting in the Monte di Pietà of Ravenna between 18th and 19th Centuries, «INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT», 2019, 14, pp. 93 - 109 [Scientific article] Open Access
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Mariachiara Colucci; Simone Napolitano, Costume di Immagine: tradizione e innovazione per un posizionamento distintivo, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 6 - 16 [Chapter or essay]
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Mariachiara Colucci; Simone Napolitano, Kontatto: velocità e intuito al servizio del mercato, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 17 - 31 [Chapter or essay]
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Emanuela Bevilacqua; Mariachiara Colucci, Scout: un percorso tra istinto e ricerca, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 32 - 42 [Chapter or essay]
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Mariachiara Colucci; Gianluigi Di Giangirolamo, Souvenir Clubbing: volontà di crescere e valori di impresa, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 53 - 64 [Chapter or essay]
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Mariachiara Colucci; Gianluigi Di Giangirolamo, Successori Bernagozzi: la capacità di sapersi trasformare, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 65 - 76 [Chapter or essay]
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David d'Acunto; Annamaria Tuan; Daniele Dalli, Are Online Reviews Helpful for Consumers? Big Data Evidence From Services Industry, in: Exploring the Power of Electronic Word-of- Mouth in the Services Industry, Hershey PA, IGI Global, 2019, pp. 198 - 216 [Chapter or essay]
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Bolzani D.; Fini R.; Napolitano S.; Toschi L., Entrepreneurial teams: An input-process-outcome framework, «FOUNDATIONS AND TRENDS IN ENTREPRENEURSHIP», 2019, 15, pp. 56 - 258 [Scientific article] Open Access
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Ahn J.M.; Roijakkers N.; Fini R.; Mortara L., Leveraging open innovation to improve society: past achievements and future trajectories, «R & D MANAGEMENT», 2019, 49, pp. 267 - 278 [Scientific article]
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Vera Maria Avaldi, Maria Pia Fantini, Elena Berti, Simona Rosa, Marica Iommi, Maria Luisa Moro, Claudio Travaglini, Costi diretti annuali per la gestione dei pazienti con diabete mellito di tipo 2 nelle Aziende Usl di Parma, Modena e Bologna, «POLITICHE SANITARIE», 2019, 2, pp. 59 - 68 [Scientific article]
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Elena Luppi; Daniela Bolzani, The assessment of transversal competences in entrepreneurship education, in: Vv. Aa., The Role and Impact of Entrepreneurship Education, Cheltenam, Edward Eldgar, 2019, pp. 202 - 223 (NEW HORIZONS IN ENTREPRENEURSHIP SERIES) [Chapter or essay]
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TUAN ANNAMARIA, La comunicazione della CSR nell’era digitale. Prospettive teoriche ed evidenze empiriche, Roma, Aracne Editore, 2019, pp. 152 . [Research monograph]
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Roccetti, M., Delnevo, G., Casini, L., Cappiello, G., Is bigger always better? A controversial journey to the center of machine learning design, with uses and misuses of big data for predicting water meter failures, «JOURNAL OF BIG DATA», 2019, 6, pp. 1 - 23 [Scientific article] Open Access