Publications
-
Murad Harasheh; Andrea Amaduzzi; Fairouz Darwish, The relevance of valuation models: insights from Palestine exchange, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ISLAMIC AND MIDDLE EASTERN FINANCE AND MANAGEMENT», 2020, 13, pp. 827 - 845 [Scientific article] Open Access
-
Vignini Stefania, Environmental law, in: AA.VV., Encyclopedia of Sustainable management, Cham, Springer Nature Switzerland AG, 2020, pp. 1 - 4 [Chapter or essay]
-
Vignini Stefania, Responsibility, in: AA.VV., Encyclopedia of Sustainable management, Cham, Springer Nature Switzerland AG, 2020, pp. 1 - 5 [Chapter or essay]
-
Bullini Ludovico Orlando, Morandin Gabriele, Russo Marcello, Sentirsi vivi al lavoro: L’importanza del job crafting nei lavori a bassa autonomia, «PROSPETTIVE IN ORGANIZZAZIONE», 2020, 13, pp. 1 - 5 [Scientific article]
-
M. Mussoni, Economia, Italia ed Europa: la pandemia come opportunità, «ORIENTAMENTI», 2020, 1-2, pp. 183 - 188 [Scientific article]
-
Aureli Selena; Del Baldo Mara; Demartini Paola, Accountability delle cooperative in tema di sostenibilità e sicurezza alimentare: l’esperienza di CAMST, in: Liber Amicorum per Antonio Matacena, Milano, Franco Angeli, 2020, pp. 61 - 76 [Chapter or essay]
-
G. Candela; M. Mussoni, Il patrimonio culturale immateriale come sito UNESCO. Il caso della spiaggia di Riccione, in: Liber Amicorum per Antonio Matacena, Milano, Franco Angeli, 2020, pp. 174 - 195 (AZIENDE PUBBLICHE E IMPRENDITORIALITÀ SOCIALE) [Chapter or essay]
-
Miandar T.; Galeazzo A.; Furlan A., Coordinating knowledge creation: A systematic literature review on the interplay between operational excellence and industry 4.0 technologies, in: Marco Bettiol, Eleonora Di Maria, Stefano Micelli, Knowledge Management and Organizational Learning, Cham, Springer, 2020, pp. 137 - 162 (KNOWLEDGE MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL LEARNING) [Chapter or essay]
-
Mariani M.M.; Fosso Wamba S., Exploring how consumer goods companies innovate in the digital age: The role of big data analytics companies, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2020, 121, pp. 338 - 352 [Scientific article] Open Access
-
Mariani M.M.; Borghi M., Online Review Helpfulness and Firms’ Financial Performance: An Empirical Study in a Service Industry, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC COMMERCE», 2020, 24, pp. 421 - 449 [Scientific article] Open Access
-
Mariani M.M.; Borghi M.; Okumus F., Unravelling the effects of cultural differences in the online appraisal of hospitality and tourism services, «INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT», 2020, 90, pp. 1 - 12 [Scientific article] Open Access
-
Mariani M., Web 2.0 and destination marketing: Current trends and future directions, «SUSTAINABILITY», 2020, 12, pp. 1 - 15 [Scientific article] Open Access
-
Ek Styven M.; Mariani M.M., Understanding the intention to buy secondhand clothing on sharing economy platforms: The influence of sustainability, distance from the consumption system, and economic motivations, «PSYCHOLOGY & MARKETING», 2020, 37, pp. 724 - 739 [Scientific article] Open Access
-
Mariani M.; Baggio R., The relevance of mixed methods for network analysis in tourism and hospitality research, «INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT», 2020, 32, pp. 1643 - 1673 [Scientific article] Open Access
-
Czakon W.; Klimas P.; Mariani M., Behavioral antecedents of coopetition: A synthesis and measurement scale, «LONG RANGE PLANNING», 2020, 53, pp. 1 - 15 [Scientific article] Open Access
-
Styven M.E.; Mariani M.M.; Strandberg C., This Is My Hometown! The Role of Place Attachment, Congruity, and Self-Expressiveness on Residents’ Intention to Share a Place Brand Message Online, «JOURNAL OF ADVERTISING», 2020, 49, pp. 540 - 556 [Scientific article] Open Access
-
Claudio Travaglini, Quegli aziendalisti che si occupavano di cose strane, Una testimonianza di 30 anni di sviluppo dell'accountability del nonprofit con Nino Matacena, in: Liber Amicorum per Antonio Matacena, Milano, Franco Angeli, 2020, pp. 496 - 505 [Chapter or essay]
-
BALDARELLI MARIA GABRIELLA; PETROLATI PATRIZIA, LA CONTINUITÀ AZIENDALE TRA TRADIZIONE E INNOVAZIONE: UN TASSELLO VERSO UN NUOVO PARADIGMA?, in: LIBER AMICORUM PER ANTONIO MATACENA, MILANO, FRANCO ANGELI, 2020, pp. 77 - 93 [Chapter or essay]
-
M. Bartolini, R. Silvi, Il capitale digitale intellettuale come asset strategico per la creazione di valore, in: Liber Amicorum per Antonio Matacena, Milano, FrancoAngeli, 2020, pp. 111 - 118 (AZIENDE PUBBLICHE E IMPRENDITORIALITÀ SOCIALE) [Chapter or essay]
-
baldarelli maria-gabriella; mattei marco maria, Introduzione, in: Andreaus Michele, Andrei Paolo, Arduini Simona, Argazzi Ombretta, Aureli Selena, Baldarelli Maria Gabriella, Bandini Federica, Bartolini Monica, Bastia Paolo, Benzi Guido, Berardi Laura, Bocchino Umberto, Borgonovi Elio, Burgia Iris, Buticchi Marco, Campedelli Bettina, Candela Guido, Carlini Cuttin Nives, Con-trafatto Massimo, D’Adda Giovanni, Del Baldo Mara, Demartini Paola, Donato Fabio, Faldella Anna, Fia Magalì, Fiorentini Gior-gio, Floridia Anna, Gaffurro Cristina, Gandini Carla, Giunta Francesco, Guerzoni Alberto, Lattanzi Nicola, Leardini Chiara, Marano Maurizio, Marasca Stefano, Marchi Luciano, Marchini Pier Luigi, Marcon Giuseppe, Mazzola Laura, Megna Roberto, Mussoni Maurizio, Nesheva-Kiosseva Ninel, Orlandini Paola, Pa-letta Angelo, Panzacchi Enrico, Paolini Antonella, Patuelli Ales-sia, Petrolati Patrizia, Pezzani Fabrizio, Pierini Gabriele, Quagli Alberto, Rea Michele A., Rocchi Fulvia, Rossi Gina,Rossi Clau-dia, Ruisi Marcantonio, Rusconi Gianfranco, Sansoni Magda, Santini Renato, Serini Fabio,, LIBER AMICORUM PER ANTONIO MATACENA, Milano, FrancoAngeli, 2020, pp. 9 - 10 (AZIENDE PUBBLICHE E IMPRENDITORIALITÀ SOCIALE) [Brief introduction]