Publications
-
Borghi M.; Mariani M.M., The role of emotions in the consumer meaning-making of interactions with social robots, «TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE», 2022, 182, pp. 1 - 16 [Scientific article] Open Access
-
Hani U.; Akter S.; Wickramasinghe A.; Kattiyapornpong U.; Mariani M., Revisiting business relationship quality in subsistence marketplaces, «INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT», 2022, 106, pp. 197 - 218 [Scientific article] Open Access
-
Perez-Vega R.; Hopkinson P.; Singhal A.; Mariani M.M., From CRM to social CRM: A bibliometric review and research agenda for consumer research, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2022, 151, pp. 1 - 16 [Scientific article] Open Access
-
D'Ambra J.; Akter S.; Mariani M., Digital transformation of higher education in Australia: Understanding affordance dynamics in E-Textbook engagement and use, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2022, 149, pp. 283 - 295 [Scientific article] Open Access
-
Mariani M.M.; Bresciani S., Guest editorial: Creating, managing and marketing gastronomy experiences in hospitality and tourism, «INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT», 2022, 34, pp. 3201 - 3209 [Scientific article] Open Access
-
L. Mazzara, F. Bergamaschi, G. Leoni, Gestione integrata dei dati e misurazione della performance nei network inter-municipali: un'analisi sistematica della letteratura, «MANAGEMENT CONTROL», 2022, 2, pp. 91 - 116 [Scientific article]
-
Fazi A., Mattei M.M., Tozzi I.,, Rivalutazione dei beni d'impresa e aumento della patrimonializzazione, «IL COMMERCIALISTA TELEMATICO», 2022, 24 agosto 2022, pp. 1 - 6 [Scientific article]
-
L. Marchi, L. Mazzara, Dalla contabilità al bilancio di esercizio: la gestione extra-caratteristica, in: Contabilità d'impresa, Torino, G. Giappicheli, 2022, pp. 297 - 304 (Contabilità d'impresa) [Chapter or essay]
-
Maurizio Marano, Le associazioni e società sportive dilettantistiche socialmente responsabili. il contributo del bilancio sociale redatto ai sensi delle linee guida del ministero del lavoro, in: Le Associazioni sportive dilettantistiche: riforme e profili gestionali, Bologna, BUP Bologna University Press, 2022, pp. 21 - 30 [Chapter or essay] Open Access
-
Ancarani, F., Costabile, M., Kotler, P., Keller, K., Chernev, A., Marketing Management, Milano, Pearson, 2022, pp. 937 . [Research monograph]
-
L. Mazzara, G. Leoni, Sistemi di controllo interno nel contesto intercomunale: aspetti critici e potenzialità informative nelle Unioni di comuni in Emilia-Romagna, «AZIENDA PUBBLICA», 2022, 2, pp. 135 - 151 [Scientific article]
-
Bergami M., Morandin G., Russo M., Le persone e l'organizzazione, in: L'impresa. Fondamenti di economia e gestione sostenibile., Bologna, Il Mulino, 2022, pp. 501 - 531 [Chapter or essay]
-
L. Mazzara, G. Leoni, Lo sviluppo del controllo di gestione nelle Unioni di Comuni: riflessioni alla luce del nuovo vademecum sul controllo di gestione della Regione Emilia-Romagna, «FINANZA E TRIBUTI LOCALI», 2022, 9, pp. 25 - 33 [Scientific article]
-
L. Mazzara, G. Leoni, Pianificazione strategica di area vasta: il caso di Romagna Next, «FINANZA E TRIBUTI LOCALI», 2022, 6, pp. 18 - 23 [Scientific article]
-
Maurizio Sobrero; Salvatore Torrisi, L’innovazione tecnologica, in: L'impresa Fondamenti di economia e gestione sostenibile, Bologna, Il Mulino, 2022, pp. 145 - 175 [Chapter or essay]
-
Supino E., Piras N., Le performance dei modelli di credit scoring in contesti di forte instabilità macroeconomica: il ruolo delle Reti Neurali Artificiali, «MANAGEMENT CONTROL», 2022, 2022, pp. 41 - 61 [Scientific article]
-
BARNABÈ F., SUPINO E., GIORGINO M. C., Discovering the Connectivity of Information in Integrating Reporting: An Exploratory Data Analysis, in: Sustainability Accounting, Management Control and Reporting A European Perspective, New York, Routledge, 2022, pp. 145 - 162 [Chapter or essay]
-
Marco Maria Mattei, Eleonora Monaco, Tangible and Intangible Fixed Assets, in: AA.VV., Lessons of Business Administration and Accounting, Torino, Giappichelli, 2022, pp. 227 - 252 [Chapter or essay]
-
Chiara Orsingher, Arne De Keyser, Dorottya Varga, Yves Van Vaerenbergh, Service Failure and Complaints Management: An Overview, in: The Palgrave Handbook of Service Management, Cham, Palgrave Macmillan Cham, 2022, pp. 823 - 846 [Chapter or essay]
-
Alessandro Baroncelli, Daniela Bolzani, Matteo Landoni, Mapping the engagement of alumni organisations in entrepreneurship education and support at UK universities, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION», 2022, 20, pp. 1 - 13 [Scientific article] Open Access