Pubblicazioni scientifiche
-
Supino E., Piras N., Le performance dei modelli di credit scoring in contesti di forte instabilità macroeconomica: il ruolo delle Reti Neurali Artificiali, «MANAGEMENT CONTROL», 2022, 2022, pp. 41 - 61 [Articolo in rivista]
-
BARNABÈ F., SUPINO E., GIORGINO M. C., Discovering the Connectivity of Information in Integrating Reporting: An Exploratory Data Analysis, in: Sustainability Accounting, Management Control and Reporting A European Perspective, New York, Routledge, 2022, pp. 145 - 162 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Marco Maria Mattei, Eleonora Monaco, Tangible and Intangible Fixed Assets, in: AA.VV., Lessons of Business Administration and Accounting, Torino, Giappichelli, 2022, pp. 227 - 252 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Chiara Orsingher, Arne De Keyser, Dorottya Varga, Yves Van Vaerenbergh, Service Failure and Complaints Management: An Overview, in: The Palgrave Handbook of Service Management, Cham, Palgrave Macmillan Cham, 2022, pp. 823 - 846 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Alessandro Baroncelli, Daniela Bolzani, Matteo Landoni, Mapping the engagement of alumni organisations in entrepreneurship education and support at UK universities, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION», 2022, 20, pp. 1 - 13 [Articolo in rivista] Open Access
-
Cavotta Valeria, Eleonora Grassi, Laura Toschi, L'uso delle tecnologie digitali da parte di imprenditori e innovatori sociali: potenzialità e limiti, «IMPRESA SOCIALE», 2022, 4, pp. 29 - 35 [Articolo in rivista] Open Access
-
Claudio Travaglini, I rendiconti degli Enti di Terzo Settore verso i fascicoli di bilancio differenziati tra interpretazioni ministeriali e norme professionali, «ASSOCIAZIONI E SPORT», 2022, 2022, pp. 42 - 49 [Articolo in rivista]
-
Onesti G.; Monaco Eleonora; Palumbo R., Assessing the Italian Innovative Start-Ups Performance with a Composite Index, «ADMINISTRATIVE SCIENCES», 2022, 12, pp. 1 - 18 [Articolo in rivista] Open Access
-
Annosi, MC; Martini, A; Marzi, G; Vignoli, M; Parra, H, How to organize for open innovation from the ground up: a microfoundations approach in a foodservice firm, «BRITISH FOOD JOURNAL», 2022, 124, pp. 391 - 408 [Articolo in rivista] Open Access
-
simona cosma; lorenzo nobile; rossella Leopizzi; paola schwizer, Revising non financial reporting directive and role of board of directors: a lost opportunity?, «JOURNAL OF APPLIED ACCOUNTING RESEARCH», 2022, 23, pp. 207 - 226 [Articolo in rivista] Open Access
-
Cosma S; Rimo G, Il rischio di modello: un’analisi bibliometrica, «BANCARIA», 2022, 11, pp. 24 - 49 [Articolo in rivista]
-
Simona Cosma; Salvatore Principale; Andrea Venturelli, Sustainable governance and climate-change disclosure in European banking: the role of the corporate social responsibility committee, «CORPORATE GOVERNANCE», 2022, 22, pp. 1345 - 1369 [Articolo in rivista] Open Access
-
Chatterjee S.; Mariani M., Exploring the Influence of Exploitative and Explorative Digital Transformation on Organization Flexibility and Competitiveness, «IEEE TRANSACTIONS ON ENGINEERING MANAGEMENT», 2022, online first, pp. 1 - 11 [Articolo in rivista]
-
Filippo Boccali; Giorgia Moschini; Riccardo Silvi;, Digitalizzazione del settore retail Energy e Utilities: analisi e ridisegno dei processi, «CONTROLLO DI GESTIONE», 2022, 5, pp. 15 - 27 [Articolo in rivista]
-
Riccardo Silvi, Il controllo strategico, in: L'Impresa. Fondamenti di economia e gestione sostenibile, Bologna, Il Mulino, 2022, pp. 375 - 408 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Lukasz Bryl; Enrico Supino, Sustainability Disclosure in Social Media – Substitutionary or Complementary to Traditional Reporting?, «JOURNAL OF INTERCULTURAL MANAGEMENT», 2022, Volume 14, pp. 41 - 62 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ancarani, Fabio (trad.): H2H marketing. Human-to-human marketing. Dall'orientamento al cliente all'orientamento all'essere umano, Padova, Piccin Nuova Libraria spa, 2022, pp. 273
. Opera originale: Autore: Kotler, P., Pfoerscht, W., Sponholz, U. - Titolo: H2H Marketing. The Genesis of Human to Human Marketing [Libro (Traduzione)] -
Caboni F., Pizzichini L., How the COVID-19 pandemic may accelerate millennials’ adoption of augmented reality, «INTERNATIONAL JOURNAL OF RETAIL & DISTRIBUTION MANAGEMENT», 2022, 50, pp. 95 - 115 [Articolo in rivista] Open Access
-
Caboni F., Hagberg J., The Augmented Reality Store for an Augmented Customer Experience, in: Impact of Digital Transformation on the Development of New Business Models and Consumer Experience, Hershey PA,, IGI GLOBAL, 2022, pp. 184 - 197 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Caboni F., Bruni R.,, Sustainable shopping experience through AR: limits and opportunities. In Managing Sustainability: perspectives from retailing and service, in: International series in advanced management studies, Cham, Springer, 2022, pp. 131 - 146 [Capitolo/Saggio in libro]