Pubblicazioni scientifiche
-
VENTURELLI, Andrea; CAPUTO, FABIO; COSMA, Simona; LEOPIZZI, Rossella; PIZZI, SIMONE, Directive 2014/95/EU: Are Italian Companies Already Compliant?, «SUSTAINABILITY», 2017, 9, pp. 1 - 19 [Articolo in rivista] Open Access
-
COSMA, Simona; LEOPIZZI, Rossella, Il coinvolgimento degli stakeholder nelle banche europee: un'indagine empirica, «BANCARIA», 2017, 5, pp. 32 - 56 [Articolo in rivista]
-
Baldarelli M.G.; Del Baldo M.; Nesheva-Kiosseva N., Case Studies and Best Practices: Reading the SGR Sustainability Reporting in Italy and in Bulgaria Using Institutional Theory, in: Baldarelli Maria-Gabriella, Del Baldo Mara, Nesheva-Kiosseva Ninel, GEWERBESTRASSE 11, CHAM, CH-6330, SWITZERLAND, SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG, 2017, pp. 309 - 362 (CSR, SUSTAINABILITY, ETHICS & GOVERNANCE) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Clio Dosi, Annamaria Ferrari, Matteo Vignoli, Progettare soluzioni innovative con il design thinking in sanità: il caso del pronto soccorso di Reggio Emilia, «POLITICHE SANITARIE», 2017, 18, pp. 166 - 175 [Articolo in rivista]
-
BALDI F, Il posizionamento strategico dei fondi infrastrutturali mediante la costruzione di frontiere rischio-rendimento: un'analisi empirica, «MANAGEMENT DELLE UTILITIES E DELLE INFRASTRUTTURE», 2017, 15, pp. 12 - 20 [Articolo in rivista]
-
Baldi, Francesco; Di Giorgio, Giorgio; Nucci, Francesco, Più Stato o più mercato? Un’analisi empirica della struttura finanziaria delle operazioni di project financing, «L'INDUSTRIA», 2017, 38, pp. 459 - 493 [Articolo in rivista]
-
BALDI F, I project bonds: una nuova forma di capitale di debito nella finanza di progetto, «BANCHE E BANCHIERI», 2017, 42, pp. 59 - 80 [Articolo in rivista]
-
Farace S.; van Laer T.; de Ruyter K.; Wetzels M., Assessing the effect of narrative transportation, portrayed action, and photographic style on the likelihood to comment on posted selfies, «EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING», 2017, 51, pp. 1961 - 1979 [Articolo in rivista]
-
GIACHETTI, Claudio; Spadafora, E., Conformity or Nonconformity in Multinationality? Performance Implications for the Italian Ceramic Tile Manufacturers, «MANAGEMENT INTERNATIONAL REVIEW», 2017, 57, pp. 683 - 715 [Articolo in rivista]
-
GIACHETTI, Claudio; Marchi, G., Successive changes in leadership in the worldwide mobile phone industry: The role of windows of opportunity and firms’ competitive action, «RESEARCH POLICY», 2017, 46, pp. 352 - 364 [Articolo in rivista]
-
GIACHETTI, Claudio; Lampel, J.; LI PIRA, STEFANO, Red Queen competitive imitation in the UK mobile phone industry, «ACADEMY OF MANAGEMENT JOURNAL», 2017, 60, pp. 1882 - 1914 [Articolo in rivista]
-
GIACHETTI, Claudio; Dagnino G. B., The impact of technological convergence on firms' product portfolio strategy: an information-based imitation approach, «R & D MANAGEMENT», 2017, 47, pp. 17 - 35 [Articolo in rivista]
-
Baldarelli M.-G.; Del Baldo M.; Nesheva-Kiosseva N., Preface, in: CSR, Sustainability, Ethics and Governance, Cham, Springer Nature, 2017, pp. vii - ix (CSR, SUSTAINABILITY, ETHICS & GOVERNANCE) [Prefazione]
-
Canal Vieira, Leticia; Gonçalves Amaral, Fernando, Barriers and critical success factors applying cleaner production: a survey with Brazilian specialists, «BRAZILIAN JOURNAL OF OPERATIONS & PRODUCTION MANAGEMENT», 2017, 14, pp. 603 - 611 [Articolo in rivista]
-
VILLARROEL ORDENES, FRANCISCO JAVIER; LUDWIG, STEPHAN; DE RUYTER, KO; GREWAL, DHRUV; WETZELS, MARTIN, Unveiling What Is Written in the Stars: Analyzing Explicit, Implicit, and Discourse Patterns of Sentiment in Social Media, «THE JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH», 2017, 43, pp. 875 - 894 [Articolo in rivista]
-
KUNZ, WERNER; AKSOY, LERZAN; BART, YAKOV; HEINONEN, KRISTINA; KABADAYI, SERTAN; VILLARROEL ORDENES, FRANCISCO JAVIER.; SIGALA, MARIANA; DIAZ, DAVID; THEODOULIDIS, BABIS, Customer engagement in a Big Data world, «THE JOURNAL OF SERVICES MARKETING», 2017, 31, pp. 161 - 171 [Articolo in rivista]
-
Lusiani, Maria; Panozzo, Fabrizio, Industrial Heritage in Action: Beyond Museification and Regeneration, in: Lusiani Maria Panozzo Fabrizio, Cultural Heritage. Scenarios 2015-2017, Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Digital Publishing, 2017, pp. 375 - 387 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Montaguti, Elisa; Scott A., Neslin; Valentini, Sara, Can Marketing Campaigns Induce Multichannel Buying and More Profitable Customers? A Field Experiment, «MARKETING SCIENCE», 2016, 35, pp. 201 - 217 [Articolo in rivista] Open Access
-
Paola Giuri; Marco Corsino, computer industry, in: The Palgrave Encyclopedia of Strategic Management, Londra, PALGRAVE MACMILLAN, 2016, pp. 1 - 3 [Voce in dizionario o enciclopedia]
-
Pizzi, Gabriele; Scarpi, Daniele, The effect of shelf layout on satisfaction and perceived assortment size: An empirical assessment, «JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES», 2016, 28, pp. 67 - 77 [Articolo in rivista]