Pubblicazioni scientifiche
-
S.Aureli; R.Medei; E.Supino; C.Travaglini, Online Review Contents and their Impact on Three and Four-Star Hotel Reservation: some evidence in Italy, in: Information and Communication Technologies in Tourism 2014, Vienna, Springer International Publishing, 2014, pp. 381 - 393 (atti di: International Conference in Information and Communication Technologies, Dublin, Ireland, January 21-24, 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
D. Sangiorgi; B. Siboni, Intellectual Capital Reporting at Italian Universities, in: Knowledge and management models for Sustainable Growth. Abstracts book, IKAM, 2014, pp. 67 - 67 (atti di: IFKAD 2014 - 9th International Forum on Knowledge Asset Dynamics, Matera, 11-13 giugno 2014) [Riassunto (Abstract)]
-
Gabriella Cagliesi; Antonio Carlo Francesco Della Bina; Massimo Tivegna, Euro-Dollar Exchange Rate and News: Market Behavior before and after the 2007-2008 Financial Crisis, in: World Finance Conference, Venice, 2-4 July, 2014, E-proceedings, 2014, pp. 1 - 63 (atti di: World Finance Conference, Venice, 2-4 July 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Gabriele Pizzi; Gian Luca Marzocchi, UNA DEFINIZIONE CUSTOMER-BASED DELLA CATEGORIA DI PRODOTTO: applicazione della metodologia card-sorting al category management, in: "Food marketing : mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca”., Società Italiana Marketing, 2014, pp. 1 - 8 (atti di: "Food marketing : mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca”., Modena, 18-19 Settembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Cito, MARIA CRISTINA; Montaguti, Elisa; Zammit, Alessandra, Identity Transition and Consumer Behavior, in: paradigm shifts and interactions, Valencia, Universitat de Valencia, 2014, 43, pp. 1 - 7 (atti di: Paradigm shifts and interactions, Valencia; Spain, June, 3-6) [Contributo in Atti di convegno]
-
Elisa Montaguti ; Scott A. Neslin ; Sara Valentini, Do Marketing Campaigns Produce Multi-channel Buying and More Profitable Customers? A Field Test, in: Thought Leaders in Marketing Channels Conference, parigi, Groupe HEC, 2014, pp. 1 - 2 (atti di: Thought Leaders in Marketing Channels Conference, Parigi, 3-4 June) [Riassunto (Abstract)]
-
Brizi, L.; Brown, R.J.S.; Dubinsky, Z.; Falini, G.; Fantazzini, P.; Goffredo, S.; Mariani, M.; Mengoli, S.; Pasquini, L., NMR Relaxometry of Scleractinian Coral Skeletons and Environmental Changes, in: The 12th Conference on Magnetic Resonance in Porous Media, 2014, pp. 41 - 41 (atti di: 12th International Bologna Conference on Magnetic Resonance in Porous Media (MRPM-12), Victoria University of Wellington, Wellington, New Zealand, 9-13 February 2014) [Riassunto (Abstract)]
-
Eugenio, Baccarini; Andrea, Barnabé; Luca, Bellegoni; Davide De Leonibus, ; Flavia, Fogliani; Nicolaus, Giardinelli; Dario, Lazzarini; Mattia, Mele; Maria Cecilia Penna, ; Jessica, Rosati; Luca, Scarpetti; Matteo, Secchi; Luca, Silvagni; Mirko, Vilardi; Marco, Bortolini; Giampaolo, Campana; Barbara, Cimatti; Dario, Croccolo; Francesco, Piana; Alberto, Regattieri; Maurizio, Sobrero; Luca, Tomesani, An innovative sustainable solution for toilets without water consumption. The University of Bologna Blue Team for the Terra Preta Sanitation System International Competition., in: LET'S poster session, 2014(atti di: LET'S 2014, Fiera di Bologna, Bologna, 29 novembre - 1 ottobre 2014) [Poster]
-
Mura, Matteo; Longo, Mariolina; Micheli, Pietro, The effect of performance measurement systems use on contextual ambidexterity and company performance, in: Atti della Riunione Scientifica Annuale AiIG, AiIG, 2014, pp. 99 - 112 (atti di: Riunione Scientifica Annuale AiIG, Bologna, 16-17 ottobre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Visentin, M.; Orsingher, C., The Effect of blurbs on Consumers’ Response, in: 43th EMAC Conference Proceedings - Paradigm Shifts & Interactions, 2014, pp. 1 - 7 (atti di: 43th EMAC - Paradigm Shifts & Interactions, Valencia, 3-6 Giugno 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Colucci, M.; Visentin, M., Relationship marketing and TCE: testing the power of alternative theories in explaining business relationships, in: 43th EMAC Conference Proceedings - Paradigm Shifts & Interactions, 2014, pp. 1 - 7 (atti di: 43th EMAC - Paradigm Shifts & Interactions, Valencia, 3-6 Giugno 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Masina, B.; Visentin, M., Aumentare l’effetto della paura: stimolo pubblicitario e livello di astrazione del comportamento, in: Atti del XI Convegno Annuale SIM - Food Marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca, 2014, pp. 1 - 5 (atti di: XI Convegno Annuale SIM - Food Marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca, Modena, 18-19 Settembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Visentin, M.; Scarpi, D, .; Pizzi, G., Il ruolo della percezione di sé, dell’identificazione sociale e del raggiungimento degli obiettivi sull’intenzione di rinnovare un servizio, in: Atti del XI Convegno Annuale SIM - Food Marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca, 2014, pp. 1 - 5 (atti di: XI Convegno Annuale SIM - Food Marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca, Modena, 18-19 Settembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Elisa Montaguti; Scott Neslin; Sara Valentini, Creare Consumatori Multicanale ed Aumentare la Profittabilità della Customer Base tramite Campagne di Marketing, in: Atti del XI convegno annuale della Società Italiana Marketing, Parma, SIMktg, 2014, pp. 1 - 9 (atti di: Food marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca, Modena, 18-19 settembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Fratocchi, L; Ancarani, A; Barbieri, P; DiMauro, C; Nassimbeni, G; Sartor, M; Vignoli, M; Zanoni, A, Manufacturing back- and near-reshoring: A comparison among EU and North American Evidence, in: Proceedings 18th Conference of International Academy of Management and Business, 2014, pp. 1 - 10 (atti di: 18th Conference of International Academy of Management and Business, Rome, Italy, 17-19 Settembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
fratocchi, l; ancarani, a; barbieri, p; dimauro, c; nassimbeni, g; sartor, m; vignoli, m; zanoni, a, Il back-reshoring manifatturiero nei processi di internazionalizzazione: inquadramento teorico ed evidenze empiriche, in: Sinergie Referred Electronic Conference Proceedings "Manifattura: quale futuro?", 2014, pp. 423 - 440 (atti di: Manifattura: Quale futuro?, Cassino, Italy, 13-14 Novembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Bonoli, A.; Zanni, S., Air pollution treatment in modern segregated waste treatment facilities, in: Proceedings of the 5th International Conference on Urban Sustainability, Cultural Sustainability, Green Development, Green Structures and Clean Cars, WSEAS Press, 2014, 10, pp. 50 - 57 (atti di: Recent Advances in Urban Planning, Sustainable Development and Green Energy, Firenze, 22-24 Novembre 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Bonoli, A; Bamonti, S; Zanni, S; Simion, I; Gavrilescu, M, Sustainability indicators associated to the ecological footprint in construction and demolition waste management, in: Proceedings 2nd International Conference on Chemical Engineering,, Iasi, Cascaval D, 2014, 1, pp. 1 - 1 (atti di: 2nd International Conference on Chemical Engineering, ICCE 2014,, Iasi, Romania, 5-8 November 2014.) [Poster]
-
Gabriele, Pizzi; Daniele, Scarpi, The effect of visual layout of assortment breadth and depth on individual perceptions of assortment size and evaluations, in: SGBED – The Society for Global Business & Economic Development, 2014, pp. 1109 - 1116 (atti di: SGBED – The Society for Global Business & Economic Development, ancona, 16-18 luglio 2014) [Contributo in Atti di convegno]
-
Torrisi, S.; Toschi, L.; Zhang, C., Does Reputation Facilitate Startups' Access to Venture Capital Funding?, in: Academy of Management Proceedings 2014, 2014, 2014, pp. 13630 - 13630 (atti di: Academy of Management Annual Meeting, Philadelphia, 1-5 Agosto 2014) [Contributo in Atti di convegno]