Pubblicazioni scientifiche
-
simone ferriani; gino cattani, How Outsiders Become Game Changers, «HARVARD BUSINESS REVIEW», 2021, online, pp. 1 - 15 [Articolo in rivista]
-
Bullini Orlandi L.; Zardini A.; Rossignoli C., Highway to hell: Cultural propensity and digital infrastructure gap as recipe to entrepreneurial death, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2021, 123, pp. 188 - 195 [Articolo in rivista] Open Access
-
Claudio Travaglini, Le attività diverse degli Enti di Terzo Settore tra limiti elastici e controlli impossibili (riflessioni di un malpensante), «ASSOCIAZIONI E SPORT», 2021, 2021, pp. 60 - 67 [Articolo in rivista]
-
Basco, Rodrigo; Bassetti, Thomas; Dal Maso, Lorenzo; Lattanzi, Nicola, Why and when do family firms invest less in talent management? The suppressor effect of risk aversion, «THE JOURNAL OF MANAGEMENT AND GOVERNANCE», 2021, 0, pp. 1 - 30 [Articolo in rivista] Open Access
-
Vlačić, Božidar; Corbo, Leonardo; Costa e Silva, Susana; Dabić, Marina, The evolving role of artificial intelligence in marketing: A review and research agenda, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2021, 128, pp. 187 - 203 [Articolo in rivista] Open Access
-
Boschetti, C., Ci siamo resi conto che la vita va vissuta insieme, non accumulata da soli?, «OIKONOMIA», 2021, 20, pp. 12 - 16 [Articolo in rivista]
-
Bolzani, Daniela; Crivellaro, Francesca; Grimaldi, Rosa, Highly skilled, yet invisible. The potential of migrant women with a STEMM background in Italy between intersectional barriers and resources, «GENDER, WORK AND ORGANISATION», 2021, 28, pp. 2132 - 2157 [Articolo in rivista] Open Access
-
Focacci A., HAVE INSTITUTIONAL INVESTORS STOCKS PORTFOLIO STRATEGIES AFFECTED OIL PRICES IN A FINANCIALIZATION CONTEXT?, «STUDIES IN ECONOMICS AND FINANCE», 2021, 38, pp. 1007 - 1039 [Articolo in rivista] Open Access
-
Marano, Maurizio, LA RESPONSABILITÀ SOCIALE E IL BILANCIO SOCIALE DELLE ORGANIZZAZIONI SPORTIVE DILETTANTISTICHE ALLA LUCE DEL CODICE DEL TERZO SETTORE E DEL DECRETO MINISTERIALE DEL 4 LUGLIO 2019, «DIRITTO DELLO SPORT», 2021, 2, pp. 22 - 29 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pantano, Eleonora; Pizzi, Gabriele; Bilotta, Eleonora; Pantano, Pietro, Enhancing store layout decision with agent-based simulations of consumers’ density, «EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS», 2021, 182, pp. 1 - 9 [Articolo in rivista] Open Access
-
Pantano, Eleonora; Priporas, Constantinos-Vasilios; Devereux, Luke; Pizzi, Gabriele, Tweets to escape: Intercultural differences in consumer expectations and risk behavior during the COVID-19 lockdown in three European countries, «JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH», 2021, 130, pp. 59 - 69 [Articolo in rivista] Open Access
-
Duqi, Andi; McGowan, Danny; Onali, Enrico; Torluccio, Giuseppe, Natural disasters and economic growth: The role of banking market structure, «JOURNAL OF CORPORATE FINANCE», 2021, 71, pp. 1 - 21 [Articolo in rivista] Open Access
-
c.travaglini, La bozza dell'OIC di principio contabile per gli Enti di Terzo Settore. Gestione e rendicontazione di erogazioni liberali e fondi vincolati daterzi e 5x1000:una lettura critica ed alcune proposte, «BILANCIO VIGILANZA CONTROLLI», 2021, 2021, pp. 33 - 42 [Articolo in rivista]
-
c.travaglini, Il trattamento delle donazioni e del 5x1000 libero o vincolato nel bilancio degli Enti di Terzo Settore tra indicazioni del Principio contabile e trasparenzxa, «ASSOCIAZIONI E SPORT», 2021, 2021, pp. 46 - 52 [Articolo in rivista]
-
Thomas A. Lubik; Massimiliano Marzo, Fiscal Policy Perceptions in a Behavioral New Keynesian Model, «ANNALS OF ECONOMICS AND FINANCE», 2021, 22, pp. 255 - 287 [Articolo in rivista]
-
Raggiotto, F., & Scarpi, D., This must be the place: A destination-loyalty model for extreme sporting events, «TOURISM MANAGEMENT», 2021, 83, pp. 1 - 12 [Articolo in rivista] Open Access
-
Confente, I., Scarpi, D., Achieving environmentally responsible behavior for tourists and residents: A norm activation theory perspective., «JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH», 2021, 60, pp. 1196 - 1212 [Articolo in rivista] Open Access
-
D. Scarpi, A construal-level approach to hedonic and utilitarian shopping orientation, «MARKETING LETTERS», 2021, 32, pp. 261 - 271 [Articolo in rivista] Open Access
-
Daniele Scarpi, The Importance of Consumer Engagement In Brand Heritage Advertising: How Feeling Close to a Brand Can Increase Willingness to Pay More., «JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH», 2021, 61, pp. 1 - 12 [Articolo in rivista]
-
Pantano, Eleonora; Pizzi, Gabriele; Bilotta, Eleonora; Pantano, Pietro, Shopping with(out) distancing: modelling the personal space to limit the spread of contagious disease among consumers in retail stores, «JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT», 2021, 37, pp. 1764 - 1782 [Articolo in rivista] Open Access